torsdag 4. januar 2018

Nytt hår!




Neida, dette er ingen skrivefeil...
I anledning det nye året, har jeg fått ny sveis og ny farve på håret. Blåturkist!
For snaut 25 år siden ville yngstesønnen ha blått hår. Det hadde jeg aldri sett før og sa derfor plent nei! Jo, forresten det var gamle damer med permanent som hadde det... Leggevann med farve var populært for de over 60!!!!!
I ettertid har jeg angra bittert, tenk å nekte sønnen sin noe så uskyldig å bli den første gutten i byen med blått hår. Til historien hører med at da han ble noen år eldre og fant det unødvendig å spørre mamma, klipte han hanekam og farva håret blått. 
Det var da et eldre ektepar kritiserte ungdommen åpenlyst ved synet av han i gata. Men med åra modnes mamma. Du skulle svart dem at mamma synes jeg er snill, og det rekker.... sa jeg. 
Nå er det mamma som har blått hår!
Sønnen har forsikra meg om at han har glemt hele diskusjonen - og bærer slett ikke lenger noe nag.




3 kommentarer:

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.