mandag 20. november 2017

Monthly Makers, november, bøker...er alle gode ting tre?




I La Paz besøkte vi galleriet til byens mest populære kunstner, og der så jeg hanebildet som vises på skjermen. Jeg har gjenskapt min egen versjon inspirert av Robertos hane. Den skal bli en side i "minneboka" fra reisa, månedens utfordring i Monthly Makers.
Jeg ble nødt til å male en ny utgave fordi farvene blanda seg med hverandre i flatene.  Hadde ikke tålmodighet nok til å vente på tørking!!! Hastverk er lastverk...
Og det er litt av en utfordring å male så lite. Størrelsen er som en liten fyrstikkeske!




Må jeg male enda en akvarell? Maskeringstapen jeg har brukt, tok med seg litt av arket da jeg rev den av. Må være veldig forsiktig med de neste motivene!




Motiv med utgangspunkt i bilder jeg tok på turen til Peru og Bolivia:
*Nasjonalblomsten
*Maske
*Kjærlighetsparken
*Gruva
*Mineralet turkis
*Hane
*Machu Picchu
*Saltkrystall
*Panfløyte
*Charango
*Megalitter
*Heksmarked
*Inkasymbol
*Figur
*Kaktus
*Papegøye
*Lama
*Sivbåt
*Potet
*Dukke
*Blusedekor
*Fisk ceviche
*Damehatt
*Herrehatt/lue
*Ocarina




2 kommentarer:

  1. Så flott hane! For noen farger!
    Og du skal male den. Lykke til!
    Hilsen Tove/fargeneforteller

    SvarSlett
  2. Så vacker tupp och vad roligt att skapa en minnesbok över en betydelsefull resa! Det ska bli spännande att se hur den blir.

    Jag brukar sätta maskeringstejpen mot ett tyg, t.ex. byxbenet, ett par gånger innan jag fäster den på pappret. Det tar värsta bettet ur tejpen och den blir lättare att lossa utan att skada pappret sen :)

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.