torsdag 2. november 2017

Borte bra, hjemme best





sier jeg nå (det hadde vært ille om det hadde vært motsatt!), jeg som elsker å reise, men dette har vært den mest krevende turen jeg noensinne har vært på. Det starta med høydesjuke etter å ha opplevd en høydeforskjell på nærmere 4000 meter i løpet av en times flytur fra Lima til Cusco og endte med mavesjuke på hjemreisa som tok over to døgn med fly fra Uyuni til La Paz i Bolivia, et par timers søvn der, fly videre til Lima i Peru og så hjem via Amsterdam. Kroppen er ikke 20 år lenger sjøl om jeg helst vil tro det......
Takket være en særdeles suveren reiseleder, hyggelig reisefølge og flott program ble turen tross alt en fin og spennende opplevelse jeg ikke ville ha vært foruten.





Lima var pynta til Halloweenfest da vir dro derfra. Både store og små hadde malt ansiktet og tatt på seg kostymer, og jeg har fått høre at over femti utkledde unger hadde vært på døra her hjemme. Det er nok den markeringa som har størst framgang blant folk verden over! 





I morgen starter innleggene om reisa til Sør-Amerika! Starten med Blogger´s Sunday Walk på Saltørkenen!
Dette er dekorasjonen i byen min. Jeg har sagt det før, men gjentar det gjerne: maken til utsmykking og gode kommunale gartnere, skal vi lete lenge etter! Estetisk og stilfullt!





1 kommentar:

  1. Artige bilder fra Halloween.
    Tror jeg har misforstått forrige innlegg - trodde dere var i Bolivia fremdeles.
    Hilsen Tove

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.