torsdag 29. desember 2016

Minner fra en svunnen tid...




... fra den tida da det verken var barnejuleTV,  Fire nøtter til Askepott eller Disneyjul! Det var da jeg gikk med mamma til byen før leggetid for å se på julevindusutstillingene. Det var mekaniske nisser som rørte i grøten og som la pakker i sekken, det var opplyste julebyer med reinsdyr og juletog og kunstig snø som falt ned i skjul..... Jeg glodde av begeistring med store øyne på det som rørte seg.
Det samme magiske øyeblikket var jeg vitne til i dag. Barnebarnet mitt ble oppmerksom på at maven til nissen gikk opp og ned der han lå og sov mens den andre nissen bukket og snudde seg fra den ene siden til den andre, haren hoppet og rådyret bøyde nakken!
Jeg var satt tilbake nærmere 60 år på et blunk til samme gate, samme hus.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.