mandag 31. oktober 2016

Oppslagstavla; Eifeltårnet




Under Eifeltårnet ble jeg fridd til for første gang. Nitten år gammel. Hadde aldri sett gutten før og ble ganske overrumpla. Han kom fra Marokko. Har aldri sett han siden.... 
Men det ble i alle fall en spesiell opplevelse jeg husker godt.
Det tok en del år før jeg kom meg som turist til Marokko, sammen med mannen min, og jeg ble veldig fascinert av hva jeg så, men jeg har nok alltid vært for gla´ i Norge til å bosette meg i et annet land. 

Informasjon om Eiffeltårnet som sto ferdig til Verdernsutstillingen i Paris i 1889. Det var en markering av 100 års jubiléet for den franske revolusjonen. Utstillingen varte fram til 31. oktober.

Dette gamle fotoet har jeg tatt vare på, og i mange år hang det bak glass og ramme sammen med en del andre utklipp på kontoret mitt. 

Da jeg skifta beite og ble uten eget kontor, havna utklippsamlingen på loftet. Glasset sprakk, og det meste ble nesten glemt.

I sommer rydda jeg på loftet, fant den etterlatte oppslagstavla og tenkte dette må jeg ta vare på og presentere på bloggen.


1 kommentar:

  1. I hope this finds you and yours doing well. May we display your header on our new site directory? As it is now, the site title (linked back to its home page) is listed, and we think displaying the header will attract more attention. In any event, we hope you will come by and see what is going on at SiteHoundSniffs.com.

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.