lørdag 25. juli 2015

Ordet nærvær i boka Blomstenes hemmelige språk




Jeg har en egen etikett med tittelen Nærvær. Jeg "samler" på bøker med det ordet i teksten - og det spesielle er at nesten hver bok jeg har lest etter at den ble til, har ordet nærvær mellom permene. Det sier seg sjøl at når man først er blitt oppmerksom på et eller annet, dukker det stadig opp enten i form av ord, bilder, toner eller lukter. Det er en ufravikelig erkjennelse...
Aldri har jeg sett så mange hundeiere etter at jeg sjøl fikk hund. Oppmerksomheten om det aktuelle temaet skjerpes til de grader...
På side 246 står det skrevet:
Vi snakket lite; verken hun eller jeg kunne kommunisere i nærvær av min nakne tilstand, men tausheten ble mer komfertabel etter som dagene gikk.
Blomsten for taushet er belladonna, jeg har ennå ikke funnet en blomst som står for nærvær i sin enkelhet... eller kommunikasjon.
Jeg ønsker meg en oversikt der betydningen er nøkkelordene, men så langt har jeg ikke funnet noen, verken i bøker eller på nettsider. Victoria, hovedpersonen i boka Blomstenes hemmelige språk, lagde en slik...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.