søndag 21. desember 2014

4.adventssøndag




I alt virrvarret i stua med julepynt og diverse utover bord og gulv, er overgangen fra fotoapparatet til datamaskinen blitt fullstendig borte... og dermed ingen bilder foreløpig på posten.
Vi måtte til tre juletreutsalg før Saga og helst jeg ble fornøyde med greinene, bredden og høyden  (det ble kanskje i det laveste laget, men det ble viktigere med et pent tre enn tre til taket!) - og så måtte det ikke være for bredt nede ved stammen. Det er grenser for hvilken størrelse juletrefoten vår kan bære.
Vi endte opp med et av de to siste grantrærne bonden hadde igjen--- og alle trær blir fine med pynt på. Neste år tar vi med oss øks i skauen og hogger et sjøl.




Fire lys tennes i dag med smaken av kakemenn, hjerter og stjerner. Sjølbakt er velbakt. Nå vet jeg hva jeg skal lokke med når jeg vil ha Saga på besøk, nemlig kakebaking. Ho er en riktig kjøkkenskriver.




Klementiner er juleknask av den beste sorten!








2 kommentarer:

  1. Vi (dvs. gubben og avkommet) gjorde det du sa - tok med seg øksa ut i skogen, og fant et fint tre i dag! Jeg tar meg av bakingen, og noen tar seg tydeligvis av smakingen :-)

    SvarSlett
  2. Vakre bilder. Hun er kjempesøt! Hilsen Tove

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.