søndag 10. august 2014

Øyafestivalen




60-års gava fra sønn til far siste året var billetter til Øyafestivalen. (Dette er bare halve sannheten, for Hanne  var også med på gaven - og den gjaldt i tillegg en billett til meg). Det var ikke bare Nadine Shah som sto på scenen som hadde med seg norske "mum" på festival. Jeg var så heldig å ha med meg begge sønnene på et vis...




Veteraner dukker opp over alt. Det gjør elever også, bortsett fra mine egne to (jo, jeg har vært læreren deres også), traff jeg på enda fem til.




Det ble heldigvis ikke det skybruddet med lyn og torden på kvelden Storm.no varsla, bare en liten skur under Bryan Ferry-konserten.





Vi var rett kledd med regncaper og sandaler...




Det er lenge siden vi har vært på Øya-festival. Vi må helt tilbake til da den het Kalvøyafestivalen. Eirik var med i 1979, krabba rundt på luble legger mellom folk som lå på gresset og hørte på Van Morrison.




Vi har våre ulike favoritter både når det gjelder stil og vokal, og jeg er en rocker, så Oslo Ess som spilte til slutt, var nok det jeg satte mest pris på ved siden av Angel Olsen fra USA på grunn av måten ho sang på. Festival er så mangt, hele stemninga og atmosfæren er var det gjør den til av fine opplevelser.


1 kommentar:

  1. Visste jeg så deg!! Gratulerer med fin gave, jeg fikk det samme i 30-årspresang! Hilsen Charlotte, bibliotekaren

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.