lørdag 21. juni 2014

Sommerlykke




At jeg våkner av meg selv og drikker sterk kaffe med ristet loff til ute på balkongen som vender ut mot det nesten melkehvite havet, og så tar jeg på meg badedrakten og går en lang tur akkurat der vannet møter sanden og kiler meg under føttene. Når jeg er blitt riktig varm, vasser jeg utover og kaster med fremover mot bølgene....
s.48, KK, 20/72


Fra Lykkeboka som jeg i 15-17 års alderen samla 
alt jeg kom over av poesi og annen tekst medillustrasjoner om lykke. Jeg var nok mer opptatt av det da enn jeg er nå. Likevel synes jeg det er fint å dele bokas innhold med andre. Innholdet er bidragfra kjente og ukjente forfattere. Illustrasjonen er et gammelt utklipp.

2 kommentarer:

  1. Ja, våkne av meg selv før klokka ringer er toppen av lykke :-)

    SvarSlett
  2. Våkna i går morges helt av meg selv klokken halv seks og fikk ikke sove mer.. Det var ikke toppen av lykke for meg det.. Men kunne tenkt meg å kastet meg i bølgene om vannet var varmt, minst 30 grader.. Er pingle når det blir for kaldt..

    Skal ut i båt i ettermiddag, tar kamera med. Kan hende været klarner opp. Vi har leid oss en båtplass.. Ha en fin, fin søndag...

    Varm hilsen fra nord..

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.