lørdag 14. juni 2014

Patioen snart fylt med pelargoniar på nytt




Nå mangler det bare fem små stiklinger, så er alle sinkbegra fulle med med små pelargoniar som etter hvert vil vokse seg store og slå ut i små, farveglade blomster som lukter herlig ... og som kan pynte maten!




En liten stakkar hadde ennå ikke fått skikkelig rotfeste og må hjelpes litt med å utvikle nye røtter.
De fleste kommer fra Anne Marit, eier av Hvaler gjestehage på Vesterøy, Hvaler. 
Så slapp jeg heldigvis å jakte på så mange nye. De jeg hadde latt overvintre, frøs tidlig i vår. Vanligvis kniper jeg en her og en der hvor det måtte være. Plantene har jo godt av å bli "stussa" en gang i blant! Så det skader ikke om jeg ubemerka tar med med et lite skudd fra en fullvoksen plante og putter i lomma! Det er lov det! Et av skudda kommer faktisk fra en stor plante som jeg kjøpte i fjor og som overlevde nattefrosten i april.





2 kommentarer:

  1. Nice place to relax and such lovely colorful bloom!! Have a great weekend!

    SvarSlett
    Svar
    1. Heisann!

      I can´t find your comment box on your blog, Alexa!
      Wish you a wonderful weekend too ;:OD)

      Slett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.