onsdag 7. mai 2014

Tid for å så


Fra filmen Spor


Tips fra Trägårdsmandag:




Mel og vann blandes til lim som dryppes på papir som lett løser seg opp. Ett frø i hver dråpe! 
Strimelen rett i jordfuga. Det gir regelmessig avstand mellom spirene.


Paprika og tomatspirene gror, bak er sådd fra i høst!


Jeg leter og leter for å finne navnene på det som har overlevd av det jeg sådde i høst. Det lar seg ikke finne ut i en håndvending! Kan det være  Lathyrus tuberosus bak til høyre og Lythrum salicaria til venstre?




Sjølplukk av frø. Ikke alt er like spirevillig, men det er lov å håpe!

Og frø kommer i posten fra Impecta i dag. Fortsettelse følger. Saker og ting er gjort klart for å få frø i jorda.




Tagetesene skal få gro under tomatene i drivhuset for å holde utøy unna. Og pent blir det også! Se her.

3 kommentarer:

  1. Har du samlet spændende frø og nu skal du så se om de vil spire? Det er interessant, det vil jeg følge med i ! :) De to, som du såede sidste år, ser flotte ud.

    SvarSlett
  2. Jeg er imponert! Dette er ikke noe for meg. Jeg har ikke rygg til slikt, og heller ikke tålmodighet, dessverre. Men det er så flott at du gjør det. Jeg skal også følge med.
    Jeg får holde meg til farger. Hilsen Tove
    Hilsen Tove

    SvarSlett
  3. Er imponert jeg også! Hos meg er drivhuset ødelagt av vinterstormen, og hagen rasert etter at kommunen la ned vann og kloakk system her i bygda. Når de sådde plenfrø kom det opp mose.. Vi må ordne opp i alt og sende regning til dem.

    Lykke til med plantingen og finne ut hva som er hva. Blir spennende det.

    Ha en fin ettermiddag!

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.