lørdag 1. mars 2014

Göremë frilandsmuseum




Vi normer oss byen Göremë med sine fantasifulle fjellformasjoner.




Fra frilandsmuseet





Mange av ansiktene på freskene er ødelagt på grunn av islamsk bildestorm fodi Islam forbyr avbildinger av mennesker.


Bildet er lånt siden det var forbudt å ta bilder uten blitz også i denne, fineste kirken




Kirkene i Göremë er mange, og jeg har bare satt bildene i en tilfeldig rekkefølge. Derfor finnes det bedre informasjon her og her.
Verdensarven - UNESCOs side

1 kommentar:

  1. Et helt utrolig og spennende lanskap og museer! Og et så flott og fargerikt stein-maleri. Jeg tror jeg må få med meg min mann hit! Men hvordan er temperaturen på denne tiden?
    Er det ikke kaldt? Kanskje hadde våren vært bedre?
    Nyt helgen! Hilsen Tove

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.