fredag 1. november 2013

Strikkeminner på den store nasjonale strikkedagen!




Fra den spede begynnelsen. Tror dette er det første jeg strikka. Kunne gått rett inn som idé til barneTV-dukke i 2013!




Litt fra ungdomsåra med eget design inspirert av Peer Spook-genseren og ull-skjørt til OL på Lillehammer med tilhørende lue og skjerf.
Så et eget komponert mønster i mange farver og en ensfarva pullover i mønsterstrikk. Den som er observant, ser at jeg har "plukka" opp en bord fra den gamle kofta i forrige post.
Ferdighetene har blitt betraktelig bedre!




Med effektfullt bomullsgarn og strikking på måfå ble disse genserne til. Er ikke flink til å følge oppskrifter.
Flere plagg ligger på loftet pakka ned i ekser. Kanskje det er på tide å ta dem fram igjen....

Mine siste strikketøy finnes her:
Kort jakke 2 år
Kort bukse
Mariusgenseren med tilbehør
Mariusgenser 1 år
Roselue
Pulsvarmere
Ferdiggjøring

1 kommentar:

  1. Morosmt å spare på gamle strikkeplagg da. Har også noen liggende her hjemme. I vårt nye feriehus i Romsdal fant jeg 3 kofter. Patriarken ville slenge dem, jeg avverget det.
    Fin helg i Fredrikstad.
    PS! Imponert over antall blogger du har. Var nyss innom å kikka på bloggen om det gamle huset dere pusser opp i Fredrikstad. Ditt gamle barndomshjem? Nydelig.

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.