fredag 7. desember 2012

Mariusgenseren med tilbehør





er ferdig! Godt jeg ikke strikka størrelse under ett år, for det er jammen ikke greit å montere så små plagg. Jeg synes vottene som er strikka etter en oppskrift fra et gammelt strikkeblad og ser egentlig helt annerledes ut, ble veldig nusselige. Jeg plukka ut de bordene som jeg syntes passa best og lot hovedfarven være hvit. Rød dusk i lua måtte det bli, og rød ribbestrikka løshals. Litt jentete må det være siden det er første jenta i familien vår.
Klarte ikke å følge oppskriften til punkt og prikke på lua, jeg valgte å strikke en rød kant med glattstrikk og en omgang med vrangmasker der den brettes over på vranga, tilsvarende halsringinga.
Det gjenstår øreklaffer. Mamma Hanne kan få velge farve. Regner med at de blir blå.

Forrige post
Nå er det tid for nissetøfler....

.... og sånn ble dem. Litt annerledes enn hva oppskriften tilsier, men likevel med mye til felles. Ser jeg mangler hår under lua på venstrefotens tøffel!!!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.