onsdag 4. juli 2012

Utvidelse av sortementet av duftende planter





Dufthjørnet på verandaen har lidd under at jeg ikke hadde tid til å så så mye i vår, heller ikke verken bestilt eller kjøpt inn mer enn tre - duftsalvie, sommerfugllavendel og en løvemunntype, men med tanke på neste år (allerede), er jeg fast bestemt på at det ikke skal være mangel på sorter.
Alle bildene er klipt fra katalogen til Bakker. Får bare håpe at utvalget er like stort neste sesong!
I fjor kjøpte jeg sjokoladeblomst fra Bakker. Den klarte seg ikke gjennom vinterern - og sommeren ble altfor kort i fjor til å knoppene slo ut før kalde høstdager gjorde sin entré. Jeg hadde virkelig sett fram til blomstringen og lukten av sjokolade! Hvem vet om det hører inn under reklamasjon?






Se Cimicifuga ramosa 'Pink Spike`hos Villrose


1 kommentar:

  1. Duftplanter på verandaen var en god ide. Jeg har lavendel i det lune bedet ved garasjeveggen, men nestse år skal den på verandaen! Jeg har forresten fått lyst til å ha en drivbenk på verandaen. Ikke drivhus for det vil stikke opp over gelenderet og se rart ut. Vet du om man får kjøpt drivbenker på maks 2 x 1 meter med føtter? Selvvannende og med vinduslokk som kan løftes opp og festes i forskjellige stadier.

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.