lørdag 28. januar 2012

Fjerde kapittel i 'Huset med sjel'; Nytt gulv på plass


Det stygge, brunmalte linoliumsgulvet er nå skjult under vakkert eikegulv. Det ble virkelig en ansiktsløfting nummer to! Den eldtse sønnen besto gulvleggingsprøva med glans, og Herren i huset har uttalt at nå kan han legge hvilket som helst gulv. Tenk om jeg tar han på ordet!




Forrige helg var den yngste sønnen malemester. Pikerommet blir så vakkert. Lyst og vennlig.
I dag har jeg pussa skapdører og gammel panel. Til murveggen er maling kjøpt inn, og det er bare å rulle i vei dagene framover... og vi har fått hjelp til å skjære perfekte lister til gulv og tak. Ikke noe er overlatt til tilfeldighetene i et verneverdig hus!





2 kommentarer:

  1. Så fint det blir! Det är så roligt när man får förnya sitt hem :) Nu har jag och maken precis flyttat till ett nytt hem, så för oss är ju allt på sätt och vis nytt, jätteroligt :)
    Ha en fin dag! :)

    SvarSlett
  2. Det er et skønt gulv, og jeg håber at det ligger stille og kan tåle at man går på det. Det er inspirerende billeder. Jeg vil også gerne have et trægulv på en del af lokalerne her.

    Tillykke med den ældste søn!

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.