torsdag 6. oktober 2011

Gojiplantene og rydding i veksthuset





Alle tomatplanter uuuuuut!
Til våren skal jeg ikke ha mer enn åtte planter! De skal passes, stelles og go'snakkes med. Da kan det hende de gir like mange tomater som alle årets tilsammen. Telte ikke hvor mange jeg hev, men altfor mange har det vært i år - og i fjor!
Gojiplantene som jeg sådde i vår, har vokst, men ikke så mye. Satte dem ned i benken for at de skal være litt bedre beskytta mot kulda. De tåler ned til tjuefem kuldegrader. Det burde mao ikke være noen fare for at de skal ta skade av frosten som kommer.
http://hagenpagranheim.blogspot.com/2011/08/gojibrbusker.html

Fikentreet skal inn, mens de nyklipte kiwi-, aprikose- og ferskentrærne skal stå. Kanksje det blir frukter til neste sommer?






Meitemarken har gjort en god jobb med jorda. Og så er det høstsådd: Purpurrevebjeller Digitalis purpurea, Stokkrose Alcea rosea ficifolia, Børstenellik Dianthus barbatus til dufthjørnet i tillegg til Humle Humulus lupulus - alle i pakkene i 'gammeldags' frøsamling fra Impecta.






Hadde ikke hjerte til å fjerne denne lille fiolplanta som vokser mellom steinene.






Prydbønner skal jeg aldri mer ha i veksthuset. De vokser og vokser, helt vulgært, og tar all sol fra de andre plantene. Dessuten kom den bare med blomster, ingen belger. Har tatt opp rota og planta den ved gjerdet til dammen. De er vel ettårige, så forsøket går nok rett vest! Se på de kjempebladene den fikk!






Har ennå ikke fått kontakt med læreren jeg spurte om kunne lage en metallvindeleke til meg som jeg vil ha på toppen av veksthusmønet! Denne i plast duger ikke til å være ute i vind og uvær!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.