lørdag 9. juli 2011

Fram fra glemselen

.
Lengst innerst i kjelleren har den stått bortgjemt i et par tiår, denne flotte solsenga av rotting. Det var kommet litt jordslag på den, og vi hadde egentlig ikke noe sted å plassere den. Derfor ble det oppbevaring i en mørk krok bak plank, malespann og skiutstyr. Nå har den kommet til heder og verdighet på Eiriks plass med stikkteppe som jeg vant på basar da jeg var tolv år. Midt i blinken akkurat nå!
Det meste av jordslaget er pussa bort, og treverket skal få et lag klar, matt beis for å hindre nye flekker.
I fuktig sommervær florerer muggsoppen og angriper møblene som står ute.
Her skal tilbringes late feriedager..... ikke her i haven, nei!
Hurdalssrosa står i all sin prakt og danner bakteppet.






Har prøvd å få litt skikk på gressmatta, men gjødning og kalking har satt sine spor til tross for mye regn. Den bør planeres en del også, så gressklipperen får kutta de lange stråene. Med andre ord - nok å gjøre!
.

2 kommentarer:

  1. Den gamle solsengen av rotting var koselig. Flott med gjenbruk og at gamle møbler kommer fram fra glemselen...

    SvarSlett
  2. Så koselig at solsengen er kommet fram fra glemselen. Den er jo lekker!

    Nå er det lenge siden jeg har vært på bloggbesøk. De siste ukene har jeg vært gjennom rydding, pakking og flytting. Fra hus på 123 m2 til leilighet på 62 m2. Litt av et arbeid!

    Neste helg reiser jeg til mitt sommerlige paradis (der du vet...) og skal lade batteriene i 2 uker.

    Ønsker deg fortsatt en fin helg og en god sommer!

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.