lørdag 14. mai 2011

Vakrere har brura aldri vært!

.
Da vi kjøpte huset vårt, var det lite gjort med området rundt. Kun noen få Spiraea arguta var planta sammen med  disse buskene med små røde bær på som fuglene er så glade i...
Og brudespireaene levde langt fra opp til navnet sitt. Hvite blomster var det knapt å se. Jeg har inntil i år trodd at det var en type som ikke bar særlig med denslags.
Men for et par år sida flytta jeg en av dem fram i sola, og se hva som har skjedd. Stasen kom fram, og vakrere har jeg ikke sett- noengang!






Spirea er ei planteslekt i rosefamilien. Artene i slekta er naturlig utbrett i Europa, Asia og Nord-Amerika.

1 kommentar:

  1. Veldig vakker!
    Det var visst sol som skulle til :)

    Ryddejobb i hagen stod på helgens program for meg også, nå har mange av krukkene fått fargerike blomster og det er kun én hanging basket som venter på sine små (de som jeg kjøpte fra Zimtrade).

    Håper du får til et Himmelsk innlegg!

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.