torsdag 5. mai 2011

Om blogging i lokalavisa Vigga

.


Eldbjørg som titt og ofte er innom bloggen min og som sjøl har bloggen i Sansenes Grenseland, er blitt intervjua i sin lokalavis, Vigga, om blogging.... og tenk, her er Hilde og jeg nevnt med vakre ord.



Er det ikke fantastisk å bli omtalt på den måten? Dette med blogging er underlig. Eldbjørg og jeg kjenner hverandre ikke - egentlig. Det gjør heller ikke Hilde ( Fire, air, earth and water) og jeg, likevel er det en liten link: Marit, Hildes mor, og Sidsel, min søster, er venninner. Marit har jeg møtt ofte, men aldri Hilde, og det er kun fem minutters bilkjøring som skiller oss, og en del år, naturligvis!
Gjennom blogging får vi følelsen av å kjenne hverandre. Jeg har mange ganger tenkt på hvordan blogging kan hjelpe ensomme mennesker til å få venner og å føle at noen bryr seg om en. Som Eldbjørg sier i artikkelen, det er bare hyggelige kommentarer å få, det er gøy å ha denne kontakten.

Jeg vil også minne om Sigrids sitt kloke innlegg om Kvile .
Ikke alltid lett å huske på hvor viktig det er med noen pauser en gang i blant.
Kan dette være et lite hint ? I soldagene som er meldt, bør jeg kanskje være ute i haven H E L E dagen lang... innimellom vanning og rydding, slenge meg ned i rosestolen, lukke øynene og bare gjøre ingenting!
Utpå sommeren kan jeg forhåpentligvis trekke inn vidunderlige dufter av planter som nettopp er sådd mens jeg ligger der med lukkede øyne.



 Se Eldbjørg side:

http://www.fjellheimen.nu/side/news.php?readmore=71

3 kommentarer:

  1. Så flott, ja, hva er det nå du heter igjen, for jeg kjenner deg jo ikke - egentlig :-)
    Takk for innholdsrik kommentar under mitt siste blogginnlegg og gratulerer med NM i logokonkurranse til deg og dine elever.
    Dere kan få en trygg og omsorgsfull innenlandskontakt hos meg når dere skal til Nepal. Alt har fungert prikkfritt for meg. God tur til Lofoten i første omgang.
    Men nå vil jeg avslutte for i kveld. Jeg skal hvile :-)

    SvarSlett
  2. Hei igjen! Ja du og du, dette var jo utrolig koselig. Så fine ord om bloggene våre :) Så koselig!
    Og flott artikkel om Eldbjørg!!

    SvarSlett
  3. Stolt du må være, av å bli nevnt med så vakre ord og bli omtalt på den måten; kunnskapsrik og klok dame med humor og estetisk sans. Jeg bøyer med i støvet... Du har en spennende og annerledes blogg, som jeg liker veldig godt å følge. Det med blogging er underlig, for gjennom blogging får vi følelsen av å kjenne hverandre og vi danner oss et bilde av hverandre gjennom inntrykkene vi får på bloggene. Tenk om vi hadde møttes, ville bilde og forventningene stemme? Ha en fortsatt fin kveld!

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.