fredag 8. april 2011

W, ABC-Skandinavia

.


St. Croix idrettsbane  eller Wiesebanen som jeg alltid har kalt den, i Bydalen har nå utelukkende tennisbaner: 5 for voksne og 3 for barn. De førstnevnte er bare for medlemmene i Fredrikstad Tennisklubb, mens barnebanene er åpne for alle barn. Den første banen på stedet ble anlagt av grosserer Jahn Wiese (jfr. St. Croix gård). Banen var i sin tid også for andre idrettsgrener, men det meste av arealet har gått med til utvidelse av tennisanlegget til sin nåværende størrelse. Noe er også brukt til ballplass for barn.
Vinterene gjennom var aktiviteten stor på skøytebanen. Alle, både med og uten skøyter, traff hverandre på isen da vi var mellom 10 og 14 år. Nå tilrettelegges det ikke lenger for skøyteis, men tennisbanene er der fremdeles. Jeg har aldri spilt tennis. Derimot var jeg aktiv i badminton og deltok i noen mesterskap.
Nå tror jeg snøen endelig har gitt slipp. Er sjøl i varmen nå og trives godt i sola. Snø og kulde er en saga blott!
 

5 kommentarer:

  1. Det var gøy å gå på skøyter, men det er mange år siden jeg satte bena på isen.

    Du som kan så utrolig mye. Har du noen tips om gamle fredssymboler?

    Klem

    SvarSlett
  2. Jeg kommer til at tænke på Wiesbaden, men det har intet at gøre med idrætspladsen lavet af hr. Wiese.
    Dejligt at vinteren endelig er forbi!

    SvarSlett
  3. Flot W-valg og god Weekend :-)

    SvarSlett
  4. Fint å ha slike idrettsbaner i nærheten,
    synd at det ikke lengre er mulig å gå på skøyter. Det som er så moro!

    SvarSlett
  5. Du har funnet et godt valg på en vanskelig bokstav! -Margit-

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.