søndag 13. mars 2011

Brødhjerter

.




I går hadde vi besøk av naboer. På formiddagen da jeg skulle rydde bort fredagens Dagblad, falt blikket mitt på mattipset på siste side. Der sto oppskriften til hva jeg ville servere!
Jeg hadde til hensikt å bli kvitt gjærpakka jeg aldri fikk brukt til faselavensboller forrige uke!
Riktig nok ble de små fingerbrødene kalt Brødkrystaller (brodogkorn.no) i avisa. Mine kaller jeg brødhjerter, fordi jeg ikke har krystallformer, og fordi jeg synes hjerter passer godt til denne baksten.
Tenk å ta med disse hjertelige brødene og overraske hjertegode venner med dem på tur!
De inneholder småhakka skinke, hvit ost og purre. På toppen har jeg strødd litt eksklusivt kornsalt, Gros Sel de Cammarque. I oppskrifta anbefales sesamfrø!
Hjertebrødene  smakte nydelig sammen med carnapéer av camembert ost, Serranoskinke, paprika, rocculablad og nedlagte mandariner i tillegg til melon og cherrytomater...
I fruktkaka til kaffen hadde jeg tørka store rosiner, aprikose, eple og papaja. Se




Servert med vaniljeis!


Her er brødoppskriften, RosMari!




Lykke til!

2 kommentarer:

  1. Brødhjertene dine så veldig gode ut, med småhakket skinke, hvitost og purre. Har du oppskriften, for jeg har ikke fredagens Dagblad med dette mattipset? Ha en fortsatt fin søndag!

    SvarSlett
  2. Det er de søteste brødene jeg har sett noen gang i hvert fall! :)

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.