mandag 24. januar 2011

Mandagstema; Vakker

.
I dag


Det vakreste jeg vet om når januar kommer, og det ennå er hvitt med snø og is ute, er en bukett vakre tulipaner. Forrige ukes farvesymfoni er nå sprunget ut i full blomst, og de gleder meg hver dag helt til bladene faller av og legger seg som et teppe på stuebordet om noen dager. Like vakkert enda...



 To uker etter at de ble kjøpt!



Forrige uke


I dag har jeg også fått tatt bilde av en kåpe som faktisk har vakt oppsikt på gata. Både unge og eldre fremmede har stoppa meg for å gi meg komplimenter for denne vakre kåpa. En artig historie er denne:
På linja for Design og tekstil hadde de i fjor et samarbeide med en designer om kostymer til operaforestillingen Carmen på Fredriksten festning i Halden. Tilfeldigvis var jeg innom klasserommet deres da designeren var der. Ho spurte forsiktig: 'Du var vel ikke tilfeldigvis på Sentralbanestasjonen i Oslo i går?' Det kunne jeg nikke bekreftende på. 'Du skjønner,' fortsatte designeren, 'jeg sa til venninna mi, 'Se på den vakre kåpa!' da jeg så deg stå i rulletrappa, og her kommer du med kåpa...'







9 kommentarer:

  1. Tulipaner er meget smukke i alle farver..

    SvarSlett
  2. Lovely tulips.
    I am concerned about the chemicals on the flowers but oeff...aren't they irresistible?
    Paula

    SvarSlett
  3. De er svært så vakre, men primula er også en av mine favoritter på denne årstiden. Skal ut å kjøpe meg et par stykker i dag.

    Klem

    SvarSlett
  4. Blomser er alltid vakkert, kanskje bortsett fra når de har stått noen dager for lenge da.
    Nydelige bilder:)

    SvarSlett
  5. meget smukke blomster.. :-)

    SvarSlett
  6. tulipaner er vakre, og her var det mange vakre farger isammen.

    SvarSlett
  7. MAGNIFICIENT WONDERFUL Tulips.....what colours!
    i think they make the winter soooooo much more beautiful!!!!!!!

    ciao ciao elvira

    SvarSlett
  8. Tulipanene er nydelige, men kåpa er helt fantastisk!

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.