tirsdag 31. august 2010

Brødrene Limbourg, August

 .



August er måneden for jakt. Adelen bære falker under jakta mens i bakgrunnen er bøndene i gang med innhøsting, og folk bading i elva. Bak dem er slottet Chatea d'Etampes.

Musée Condé, Chantilly

Det er første gang noen sinne, eller så langt tilbake jeg kan huske at jeg ikke har badet i sjøen i løpet av sommeren. Vannet har ikke vært spesielt varmt, og de dagene det har vært Ok temperaturer, har fjorden vært full av brennmaneter. En invasjon!
Kornhøsten i år til bøndene her omkring ser ut til å bli så som så etter de siste regnværsdagene, og jakt - det overlater jeg til dem som har trening og ønske om å felle dyr.




1 kommentar:

  1. Da er vi i samme båt, bade i sjøen har det vært dårlig med i år. Nå ser jeg frem til en høstklar september og en god tyttebærtur.

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.