onsdag 9. juni 2010

Kart over haven


☜ Nord          Sør ☞



Siden noen roser ser ut til å ikke komme tilbake etter en hard vinter, kjente jeg behovet for å kunne stedfeste hver plante og tre i haven. Derfor har jeg tegna et kart som viser hvor de ulike slagene er planta, sånn at det er mulig å finne fram til rett plante på rett sted. Kjekt å vite når ei plante skal erstattes med ny!

1.   Kjøkken terrassen
2.   Det lille rosebedet
3.   Frokostplassen/plen
4.   Peonrosebed
5.   Maturtebedet
6.   Rododendronbedet
7.   Oasen med to magnoliatrær og narsissuser
8.   Eiriks plass
9.   Rosebedet
10. Myntebedet
11. Rasteplassen med blomkarse og ringroser
12. Medisinurtebedet
13. Drivhuset
14. Rabarbrabedet
15. Frøyas fontene
16. Steinbedet
17. Rododendron
18. Japansk kirsekærsøyletre, laubærbusk og hvite rognebærtre
19. Tujaer og krypeiner
20. Heidelberg, tulipaner og akantus
21. Tidligere sukkulentbed

Mot vest ☟: dammen med vannliljer

Så er det bare å vente på at rosene blomstrer sånn at jeg kan få dem plassert i tegningen av rosebedene.

1 kommentar:

  1. Det var smart, lurer på om jeg inte borde göra det samma, har ju en för kjøkkenhagen men det hadde inte skadat att ha hela hagen. Till och med höjdnivå har du ju tecknat..smart :)

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.