lørdag 3. april 2010

Hjem til full vår!





Vi kom nettopp hjem til krokusblomstring og nesten snøfri have etter å ha tilbrakt noen påskedager på Lia der det var masse snø og en tåke så tett at vi nesten ikke så handa foran oss. Det ble mye tid inne med godt lesestoff, kryssord og quiz. Jeg ble påskemester etter å ha ligget under med ett poeng i sammendraget. 2 - 2 til eldtse sønn og pappa/herren i huset som knivet om seieren, men i den avgjørende og absolutte runden slo jeg til! Ikke akkurat velfortjent!
Her er det 18 varmegrader i sola, og det kribler i henda. Drivhuset skal renses og fylles med nye godsaker, sunne og friske bær, grønnsaker og frukt!
Den lille snøflekken til høyre er eneste tegn på en sen og lang vinter.... Før påske kunne jeg ikke komme til drivhuset uten å måke!





min kjære krokus
kor e du no
saknar deg så
er lei av snø og is
no vil eg sjå deg att
eg veit du ligg og ventar
også du vil sjå meg
snart er det din tur
veit du kjem om litt
eg er så utolmodig
men gler meg stort
når fra snøen du titter
da gjev du meg atter ein vår
Dikt av Jan E Skagen

Tre og en halv time skiller dette fra





dette

 
 



Det er ikke bare krokushodet som strekker seg etter lyset og sola nå. Om ikke lenge er bord og stoler på plass på frokostplassen, og det skal slikkes ...



3 kommentarer:

  1. Nydelige bilder av krokus :) Har vært så fint vær i dag, og hos meg har også de første krokusene blomstret i dag.

    Grattis med påskemester-tittelen :)

    SvarSlett
  2. Hyggelig med bilder av våren :)
    Iår har jeg venta i lengsel og smerte på den og vårværet. Gikk meg en tur på bena i Midtby'n i vårsola i dag. Og fant hestehov i veikanten ved kirkegården i Ila på veien hjem. Håper det kommer noen i hagen vår òg etter at de herja med maskiner og greier for å lage ny plen i fjor høst. Må tenke på å få planta noen krokus langs trammen når vi har dugnad nå i april.
    Tåler krokus plenklipper? I såfall kunne jeg tenkt meg noen i plenen også.

    SvarSlett
  3. How nice that your place is ready for spring! Your crocus are beautiful and I love your greenhouse.

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.