mandag 29. mars 2010

Egget med et rare i




Ikke noe vanlig egg med andre ord! Herren i huset kjøpte to mineralegg i Marokko, på landets høyeste punkt. Dette er det flotteste med grønne og lilla minaeraler som blinker i kapp med sola.

Jeg vil etterhvert finne ut hva slags mineraler det er. Merkelig dette fenomenet at det dannes grå egg med dette vidunderlige, farverike innholdet. Jeg kan svært lite om hvordan de skapes... det er blant noe av det jeg ønsker å vite mer om!

Se: http://goddessadornments.blogspot.com/2010/02/spectacular-tucson-gem-show.html

3 kommentarer:

  1. Så fint og spesielt det var! Har ikke sett noe lignende. Er det menneskelaget, eller naturlig dannet?

    SvarSlett
  2. Heisann! Det har vi lurt på også... men det er ikke menneskelagd. Herren i huset kom med et forslag om at det er danna under jordskorpa som en boble og kommet til overflata gjennom utbrudd. Skulle gjerne ha likt å vite helt eksakt hvordan det dannes!
    Legg meg meg nå! Natta!

    SvarSlett
  3. Hei igjen :)
    Nå har jeg studert bildene på linken også...

    Jeg har både ametyst-, agat- og bergkrystallgrotter, men de er hule i midten. Sølvegget ditt ser ut som det er fylt. Spennende. Du må komme med et oppfølgings-innlegg hvis/når du finner ut mer :)

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.