fredag 20. november 2009

I for ild, ABC tema

I for ild, ABC tema



Jeg ser meg omkring... hva starter på i ?
Selvsagt ilden som varmer i peisen denne sene novemberkvelden.
Nå er det farvel til trærne som ble hogd i fjor sommer.
Jeg setter enorm pris på alle de fire elementene:
Jorda jeg graver i og som gir næring til vakre blomster i haven.
Vannet som jeg bare elsker å se på ....og å bade i når det er varmt og godt!
(Bare se på viltogvakkertpareise! Bilder av hav, hav, hav)
Lufta i ren, frisk natur. Hva er vel deiligere?
Og til slutt herlig varme fra knitrende flammer når det er tid for å være inne.

Og speilrefleksen er tilbake på plass. Godt er det selvom kompaktkameraet har gjort en ok jobb.
Mer på bokstaven finnes på:

xxx

13 kommentarer:

  1. En varm eld sätter man pris på nu, det blir bara inte så ofta sedan vi satt in värmeväxlaren, dessvärre..

    SvarSlett
  2. Ingenting er så koselig som fyr på peisen og sitte og se inn i flammene og bare la tankene fare:)

    SvarSlett
  3. Både ild på peisen og bål ute er herlig :)
    Vi har satt in ny vedovn, og fyrer hver kveld nå, og det er godt på kjølige høstkvelder.

    God helg :)

    SvarSlett
  4. En hög mysfaktor på ditt bidrag!

    SvarSlett
  5. Ild er et godt I. Jeg kunne svært godt tænke mig en pejs eller en brændeovn, så man havde åben ild i stuen. Som det er, må vi nøjes med fjernvarme og stearinlys, men det går da også!

    SvarSlett
  6. Ingenting varmer så godt som sprakende ved.

    SvarSlett
  7. nok en gang tenker en , hvorfor tenkte jeg ikke på det...i var vrien..F

    SvarSlett
  8. Jeg ønsker meg en peis!!Har "bare" en vedovn, og det blir ikke det samme. Nydelig bilde, kan nesten høre det spraker.

    SvarSlett
  9. Ild og flammer er skummelt fasinerende. Det eneste jeg savner i leiligheten er en peis eller vedovn. Varmen er så god og lun.

    SvarSlett
  10. Et peisbål varmer både kropp og sjel.
    Ifølge bonden skal veden varme minst tre ganger; når du er i skogen og sager ned, når du bærer hjem og når du brenner den.

    SvarSlett
  11. Herlig og artig I, den hadde jeg ikke tenkt på her som sitter og ser på peisen!

    SvarSlett
  12. Fint innlegg! Utrolig hvor tiltrukket vi nordboere er av ild og peisvarme! Her har det vært fyr på peisen hele helgen, både i grua på kjøkkenet og i peisen i stua - syns det gjør vintermørket litt hyggeligere :o)

    SvarSlett
  13. Meget vakkert og inspirerende innlegg.
    Selv om vi ikke har åpent ildsted i vår vinterheim, kun i sommerboligen. Dog med det sies: Der kommer den til nytte når vi har "Grønne" vintre.

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.