mandag 2. november 2009

Et lite spørsmål

xxx

Problemet løst ved å skifte mal ;:O)

Har noen hatt problemer med å få lasta inn bilder korrekt for tida?
Bilder innimellom blir beskjært og får ikke riktig størrelse. Jeg skjønner ikke hvorfor. Jeg byttet nettopp til en ny versjon av bloggen. Har ikke hatt de problemene før.
Kan det ha noe med problemene som har vært den siste tida med blogspot.com?
Nå har jeg prøvd med mindre bilder, men det hjelper ikke. Bildene plasserer seg vilkårlig, og ramma på høyre side blir borte.
Bildene som er ok, er lastet inn i maimåned!

Det gjelder slekstbloggen min som jeg har åpnet nå. Fikk endelig gjort den ferdig, trodde jeg, men alle bildene ble altså ikke riktig i størrelsen.
Noe engelsk oversettelse gjenstår. Har noen sleketninger i de norske byene "over there" som kanskje dropper innom...
Alle er imidlertid hjertlige velkomne.

http://allmyroots-slektami.blogspot.com/

Bloggen baserer seg på en powerpoint jeg ga til sønnene mine jula 2007.
Jeg har fjernet bildene av dem, så slektslinja starter på mine foreldre.


Har nå søk hjelp i hjelpefunksjonen hos blogspot!
xxx

4 kommentarer:

  1. Hejsan Du "Vild och Vacker";))!

    Tänk om jag kunde hjälpa dig! Du kan säkert mycket mer än vad jag kan, men det enda råd jag kan bidra med är att kolla HTLM - så vitt jag begriper så finns det koder där som gör att man med små förändringar i dessa koder kan förändra det mesta i bloggens lay-out. Naturligtvis vet du redan detta!
    Vilken söt bild du visar. Du mår tro att jag är ofta här och tittar på din blogg - du tar alltid upp intressante ämnen!/ Ha det riktigt gott och hoppas att du får ett vettigare svar än mitt!Anja

    SvarSlett
  2. Jeg er ikke sikker på hva du har problemer med , men prøv en annen nettleser, det er trolig løsningen. Jeg har også gått over til ny versjon på blogspot, og har ikke problemer med det, så jeg vil tro du har gammel nettleser eller at du bruker en som ikke snakker så godt med nye blogspot.
    Det var problemer på blogspot forrige uke, men dett trenger jo ikke ha noe med det å gjøre.

    SvarSlett
  3. Mitt tips; når det gjelder HTML så har Anne ovan en del gode tips og triks på sin side!! Ellers så lager du deg en hotmailadresse, da kan du laste ner windows live, et publiseringsprogram som er gratis og tryggt, sen går det som en dans. windows live gir deg også otrolige muligheter at justere bilder tekst og annet. Jeg bruker kun det og ser at mange andre gjør det også. Er du interessert og trenger litt starthjelp så hør av dig så skal jeg gi en sjapp innføring..

    SvarSlett
  4. Windows Live Writer har en funksjon som redigerer foton. Synes ikke den er så bra så foton tar jeg i Pacasa( så du kan godt fortsette med photoscape). Det fina med w.live er at du kan lasta ned ditt tema på bloggen slik at du kan forhåndsvisa hvordan det kommer å se ut ( du kan lasta ned tema til alle dine blogger)., Du kan også velge i et otal ulike skrifter, farger, strørrelser, linka, sette inn bilder, får stavekontroll på blant annet engelsk( me like :)..bilderna kan du 'flytte'runt og bestemme størrelse og effekter på, framfør alt kan du bestemme om du vil vise kildebilde, altså at bilden kommer opp større hvis man klikker på det i bloggen, kan man det tar bilderna stor plass på din lagringskapacitet på picasa knyttet til bloggen. ved at fjerne denne mulighet til 'ingen' tar dine bilder nesten ingen plass als i lagring, til tross for at du gör dem store som en helside..jeg hade sjappt kommet opp i 8 % når jeg startet bloggen, alle hagebilder..., etter å ha slettet kildebildet på picasa og begynnt med w.live har jeg kun brukt 7%. Men, fremfor alt kan jeg skrive kladder og lagre på disken, siden er det bara å bestemme når jeg vil publisere inleggen.. gud så lang og rotete forklaring.. svar ja, bloggen er på gmail men det er inget hinder å bruke windows likevel. Man tar det beste ur to verlden :)

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.