fredag 31. juli 2009

Gul Jacobs stige / Polemonium pauciflorum




Denne planta er en frøplante av ei plante jeg kjøpte på et blomstermarked i Skottland.
På standen hang det en lapp. Der sto det: Hjelp oss å ta vare på denne planta!
Jeg tok oppfordringen og tok planta med meg hjem. Den har spredd seg over hele haven, dukker opp der man minst aner og blir borte igjen. Siden den er så villig er det ikke vanskelig å finne nye eksemplarer og stikke dem i jorda et sted der skjønnheten kan nytes ofte.

Planta likner ikke på sin blå slektning. Den er lav og har enkeltblomster som har form som en trompet.

Kyllingene på Asmaløy


I dag var jeg og besøkte Marianne som har hatt kyllinger i sommer, en høne og en hane.
Greit å ha dyr til låns!







Gustav Klimt, Havegang med killinger, 1916

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.