tirsdag 11. oktober 2016

Oppslagstavla; Huset til Tone i Gamlebyen




Tone var en god kollega i mange år - og jeg husker ikke om akvarellen var et "bestillingsverk" ... jeg har ikke sett den siden. Tone bor som pensjonert lærer, fremdeles i det lille, sjarmerende huset på et hjørnet i Gamlebyen. Det gamle fotoet er overeksponert, men akkurat det gir en særegen stemning til motivet.
Denne illustrasjonene har jeg tatt vare på, og i mange år hang den bak glass og ramme sammen med en del andre utklipp på kontoret mitt. 

Da jeg skifta beite og ble uten eget kontor, havna utklippsamlingen på loftet. Glasset sprakk, og det meste ble nesten glemt.

I sommer rydda jeg på loftet, fant den etterlatte oppslagstavla og tenkte dette må jeg ta vare på og presentere på bloggen.
Huset til Tone på google map ca. 34 år etter. Blomstene er borte!: 



3 kommentarer:

  1. A wonderful drawing. With rememberings to a colleague...

    SvarSlett
  2. Det är en vacker bild. man kan drömma sig bort en stund och undra hur det ser ut innuti.
    Härligt att ha kvar som ett minne från den tiden
    Ha det gott och hoppas du har en fin höstdag
    kram Meta

    SvarSlett
  3. What a lovely old schoolhouse.

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.