torsdag 13. oktober 2016

Bildet forteller, et prosjekt i regi av Den kulturelle skolesekken




Et ferdig eksemplar av en bildebok granskes av to elever. Det ble mange flotte resultater.




Illustratør Chris Stonehill veileda klassen gjennom prosjektet.




Bildene ble til etter innfall med utprøving av en filttusjpensel, systematisert for å skape en historie, beskåret ved hjelp av utsnittsrammer, klipt ut og limt inn i en liten bok -  og til slutt skrev elevene tekst til som skulle utdype motivet eller binde tegningene sammen. Det var viktig å unngå beskrivelser av tegningene.




Elever i full konsentrasjon. Oj, her beskriver jeg motivet! Feil. 
Rettelse: Det var en ny opplevelse for elevene å tegne med en slik type penn!




Rekkefølgen på bildene var ikke alltid sjølsagt... Prøving og feiling måtte til før bestemmelsen ble tatt.




Boka tar form, har rett tegning kommet på rett plass?




Mye kreativitet i diss unge menneskene!

3 kommentarer:

  1. Den følelsen der, konsentrasjonen og kreativiteten er magisk. Deilig å se og være en del av. Ikke minst å høre. Anne

    SvarSlett
  2. Helt enig med det Anne skriver over. Å oppleve interesse, konsentrasjon og glede ved kreative oppgaver blant elever, gir oss som underviser en stor tilfredshet og glede. Dette så spennende ut! Hilsen Tove

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.