torsdag 1. september 2016

For noen er IKEA lykke!




Nå har IKEA-katalogen også havna i min postkasse. Det har den ikke gjort på mange år. Hva som er årsaken, aner jeg ikke.... tror ikke det blir noen kjøp, for nå går det i maling og oppussing av gamle møbler... det er mer lykke for meg.
Så det er ikke min facebook-side jeg presenterer her!



Farvekode NCSNCS fargesystem

svartheten (s) 50% og kulørtheten (c) er 20%. Hvitheten (w) er den resterende % opptil 100%, i dette tilfelle 30% (100-50-20=30). Kulørtonen B90G forteller at farven er blå(B) med 90% grønn (G)


Tove bak  bloggen "Fargene forteller" har et flott innlegg om farven grønn i dag!
Følg maleutviklingen på livetilia.blogspot.com

1 kommentar:

  1. Takk for anbefalingen av bloggen min.
    En nydelig grønnfarge du maler med. Går litt mot aqua. På min skjerm ser det nesten ut som om fargen ligger rundt NCS kode S 2020-B30G.
    En god helg ønskes deg av Tove.

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.