fredag 7. august 2015

Forbered neste sesong




Når jordbærplantene har båret fram de siste jordbæra, vil hver plante har sendt ut avleggere. Fjern de fleste, men plant ut de sterkeste slik at de kan bli erstatningsplanter for de gamle jordbærplantene.
Det er sen modning i år, og min jordbærampel har ennå ikke rukket å få alle bæra klare og ergo ingen avleggere ennå.
Under: har laga mitt eget markjordbærsted i år langs kanten av maturtebedet ved trappa ned til haven. Her håper jeg å kunne plukke mange, søte, små til neste år.





Ikke klipp ned kryddervekstene for hardt på ettersommeren. De bør ha greiner igjen hvis de skal ha en sjanse til å greie seg gjennom vinteren. Plante hvitløksbåter i august. De kan høstes neste sensommer!



1 kommentar:

  1. Bra du nevnte at det var tid for planting av hvitløk. Det hadde jeg glemt!!! Er inne i en litt hektisk periode nå :) Skal ha to utstillinger i august og september pluss en husflidsmesse i oktober eller to. Mye som skal på plass :)

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.