søndag 29. mars 2015

Blogger´s Sunday walk - March


Klokka 15.00 var vi her i solskinn!

Ut på tur i dag...foreløpig er været grått - himmelen overskya, men sola skal dukke opp lenger ut på dagen. Da tar vi beina fatt!




For dere som ikke vet hva BSW er:

Det er bare å gå tur, fotografere ell (feks tegne), legge bildene ut på egen bloggside, kommentere hos meg med link til ditt innlegg, så ordner jeg resten!
Se info i fanen og under etiketter i margen på bloggen min. Hensikten med Blogger´s Sunday Walk er at vi ikke blir sittende inne med datamaskina, men kommer ut i frisk luft.




Stien fører fram til en vik som kalles Guttormsvauven.




Terrenget er kuppert. I fjellsiden trener vanligvis klatrere.




Det var stor snøsmelting pga det siste snøfallet. Nesten uframkommelig enkelte steder. Det fossa vann ned fra fjellsidene, og vi måtte ut i sivet og sandet for å holde oss tørre på føttene.




Guttormsvauen har en fin strand og nydelige svaberg rundt vika. Det er faktisk første gangen jeg er her. Skammelig! BSW er en fin anledning til å utforske nye turmuligheter i nærområdet.




På øyene utenfor som heter Søster, er jeg derimot flere ganger i løpet av båtsesongen.



Se hva som kom mot meg!


Den var kjapp til å gjemme seg. Vi vil ha med oss en firbeint turkamerat utover våren. Det er om å gjøre at valpen ikke kommer i nærkontakt med hoggormen. Vi får ta alle forhåndsregler.




Den store skyggen av meg skremte den kanskje!




Hvaler er kjent for å ha flere "urskoger"...





Det er mange klover i fjellet som vi må forsere. Fin trim for kroppen.




Dette er ikke snø, men partier med marmor midt i granitten.




Vi nærmer oss Kuvauen med de røde fiskenaustene.




Her var det skikkelig  bratt, vått og glatt, fint å ha naturlig rekkverk å holde seg i!



Våridyll!



Turen endte ved et nydelig skipperhus i typisk Hvalerstil.






Ta utfordringen. Det var flere som gjorde det i går, f.eks. en tidligere kollega som fikk bilde i avisa!




Med et gammelt kort fra 1962 ønsker jeg dere alle en riktig god påskehøytid!



2 kommentarer:

  1. Tack för din kommentar! Det blev en söndags promenad i snålblåsten, inne i skogen var det mindre blåsigt så det gick bra. Tyvärr blev det inga bilder och jag förstår inte riktigt hur det där Bloggers Sunday Walk går till går till.
    Får väl avakta och se vad som händer här och fösöka en annan söndag istället.
    Ha det gott! //Ulrika

    SvarSlett
  2. Hei
    Så mange flott bilder fra turen deres. Utrolig flott turtereng dere har. I dag skal vi også ut på tur, og det blir fint for i dag skinner sola.
    Tusen takk for en fin helgeglede.
    Ønsker deg en fin påske. Klem Vivi

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.