lørdag 11. oktober 2014

Her var jeg sist søndag




Vi var på Green Market og tok en kopp kaffe ved et bord som hadde akkurat samme utsikt. Til høyre for oss spilte disse tre karene fengende karibiskliknende musikk.




Det ble handla krokodillebelte og tradisjonsrikt halsekjede med pruting fra 300 Ran til 150. Kunne sikkert ha fått det enda billigere, men da måtte jeg ha vært mer dreven i gamet.
En av perlene av horn var tredd feil, og selgeren prøvde å få meg til å tro at det skulle være sånn, men jeg bet ikke på. Han sa han kunne fjerne den for meg, men jeg avslo.... Kanskje jeg beholder den som et minne og en kuriositet!
Jeg kjøpte også et moderne smykke av strutseegg fra Mambu Design.




Cape Town skal etter avisartikkelen i Dagbladet å dømme ha et blomstrende designliv og sterk vilje til byutvikling som har gitt den status som World Design Capital. Jeg kom som før nevnt, nok litt for tidig.... eller en stor smule for seint!




Arbeid med perler har lange tradisjoner.

Halveldesteiner

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.