onsdag 9. april 2014

Minuttlykke



Selv tror jeg på minutt-lykke. Den lange, varige lykketilstanden kaller jeg harmoni. Og harmoni er noe vi sakte arbeider oss fram imot. Lykkefølelsen kommer når vi minst aner det. Jeg sykler på en vei og får pluteslig se en sti sno seg innover i skogen, og så sykler jeg inn under løvkronene. Der inne er allting en kort stund total fred. Omsluttet av grønne trær, en svak sus av lyder som evigheten... det er minutt-lykke!
Hvis vi ikke går inn for at lykke skal være så varig, så utholdende og så voldsom, får vi kanskje mange skinnende øyeblikk. Små glimt av harmoni.
Gun Årestad


Fra Lykkeboka som jeg i 15-17 års alderen samla 
alt jeg kom over av poesi og annen tekst med
illustrasjoner om lykke. Jeg var nok mer opptatt av 
det da enn jeg er nå. Likevel synes jeg det er fint 
å dele bokas innhold med andre. Innholdet er bidrag
fra kjente og ukjente forfattere. 


2 kommentarer:

  1. Så nydelig. Er så enig! Vi må ta vare på de små øyeblikk.

    SvarSlett
  2. A gorgeous photo and such true words!

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.