lørdag 13. april 2013

Den store navnefesten


Nå henger Sagakjolen og tilbehøret klart til å bli strøket før bruk. Jeg klarte å bli ferdig!



Litt av en innspurt før midnatt...



Overdel med oldemors gamle blondekrave, smekke, kyse og kjole med belte i samme stil. 
Håper alt passer for her har det ikke vært noen prøving under veis...
Den store begivenheten finner sted i Oslo Rådhus.





Som en liten fortsettelse på forrige innlegg om lykke, tillater jeg meg å skrive om Einar Skjæråsen sitt dikt Lykke.

Seks øyne i hverandre
Tre munner rundt et bord
Fire vegger kring en lykke
Vesle Saga, far og mor

Seks hender hektet sammen
til en ring om stort og smått
Herregud - om hele vide verden
hadde det så godt!





Hanne hadde bakt i tre dager, og resultatet var både en fryd for øyet og en stor smaksopplevelse.




4 kommentarer:

  1. Vakkert.
    Det blir en like vakker dag :)
    Klem.
    Mormor

    SvarSlett
  2. Var lige på nettet for at læse om disse navneceremonier, og jeg må sige at det er en fantastisk idé. I Danmark er det en meget individuel sag for den enkelte familie hvis et barn ikke skal døbes i Kirken. Jeres måde byder i langt højere grad barnet velkomment i samfundet.

    SvarSlett
  3. En underbar kjole för en navngivningsfest.Kram

    SvarSlett
  4. Nydelig dag for det nye lille barn med det nydelige navnet. og den vakre kjolen. Lykkeønskninger til den lille med foreldre.

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.