søndag 1. april 2012

Månedsbilder april 2012


På'n igjen, og det forhåpentligvis i ordnede former. Jeg har holdt det gående med månedsbilder noe for meg sjøl og litt sammen med Birgit de siste sesongene, men det har kommet i skyggen av andre mer preserende oppgaver den siste tida. Derfor er det fint at Birgit gir meg et spark bak og inviterer til organisert fotografering av et bilde hver måned. Starten er i deg 1. april, og jeg fikk problemer med å bestemme meg for hvilken vinkel jeg skal vise motivet fra. Av erfaring vet jeg at vintertida  setter begrensinger for hva jeg får anledning til å ta bilder av - langt hjemmefra. Derfor gjør jeg som før, finner et motiv fra egen tomt slik som jeg starta med i 2010.

Utforsking av vinkel og ståplass på verandaen i første entasje mot vest:







Og her står jeg i vinterhaven bak vindu, kjekt om vinteren. Videre vinkel fanger opp litt mer av byen!





Jeg burde nok ha senka objektivet litt og venta til sola kommer mer i sør for å unngå store skyggepartier i haven...  Nytt forsøk senere i dag!

Bli med på utfordringen på http://timjanoakleja.wordpress.com/2012/04/01/manadsbilder-april-2012/ 

Mars har i 2012 vist seg å være den vårmeste mars noen sinne siden målinger ble starta på slutten av 1800-tall!





Jeg har fått en ny ide takket være Birgit. Siden det er snakk om bilder i flertall i tittelen på postene, vil jeg i tillegg til et signaturbilde med samme motiv hver måned spe på med bilder av hva som skjer i haven på denne dagen.


Min aller første røde julerose har sett dagens lys
-etter tre forsøk!


Krokusene fra haven til faren min blomster for første gang i min!


Louise Odier har fått små blader!



Nå er det tatt, signaturbildet. Sola forsvant, men den vil forhåpentligvis dukke opp på noen bilder etter hvert som sommeren nærmer seg! Jeg må klatre over et idiotisk stengsel-rekkverk på verandaen for å komme til ståstedet. Hvorfor ble det aldri hengslet som en port? Det er jeg nødt til å gjøre noe med.






4 kommentarer:

  1. Hejsa.
    Utrolig flotte billeder du viser.
    Marts har været en rigtig forårsmåned - lige pt. er det gode vejr gået på standby.
    Ønsker dig en god søndag.
    Knus Hanne Bente
    www.finus.dk

    SvarSlett
  2. Hejsan! Smart att börja med många bilder, så kan du se vilken du gillar bäst efter ett tag - eller fortsätta med allihop. Och roligt att även du visar lite detaljbilder från vad som sker i trädgården just nu! Förra året hade jag ju ett tema "Finast just nu" istället för månadsbilder, men man kan ju kombinera dem också!

    Ja mars var riktigt varm, men här är det kallt nu igen - på med vantar och mössa igen, och Gabriel får börja med sin varma åkpåse i barnvagnen, efter att ha suttit utan i några veckor. Men så är det ju i april!

    Trevlig söndag,
    kram!

    SvarSlett
  3. Hej! Det ska bli skoj att följa dina månadsbilder. Jag lägger också ut månadsbilder på "Villa Linnea". Kul att jämföra vad som händer månad för månad.
    Kram från Eva Linnea

    SvarSlett
  4. Hej igen! Det blir ju en jättebra titel, kommer säkert att visa årstidens växlingar på ett bra sätt!

    Ang kommentarer på min blogg: Jag tror nog att det var att du råkade trycka på "logga in" igen - när du skrev den senaste kommentaren länkas det till din blogspot precis som vanligt, så du kan inte ha varit inloggad på ditt wordpresskonto då. Men huvudsaken är ju att det funkar!

    Kram

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.