tirsdag 6. april 2010

Ikke bare et portrett av Hanefar




National Geographic har vært inspirasjon til mangt og mye - blant annet som motiv for tegneøvelser.
Bildet over viser skissestadiet øverst, mer bearbeidet sakstegning i midten og nederst utklippet fra magasinet. Og oppå... vent og les....
Bildet under er en noe stilisert tusjtegning av samme hane.
Det gikk et år eller to, og jeg var på en utstillig der det ble solgt trykk av dyremotiv. Og hva ser jeg henger på veggen: MIN HANE!!!
Her har altså en kunster i Mexico sittet med samme nummer av National Geographic som jeg, og avbildet samme illustrasjon. Siden hans arbeide er et trykk, vises hanen speilvendt.
Litt av et sammentreff. Jeg MÅTTE bare ha det! 






Jeg har som før skrevet en spesiell sans for fjærkre, men bare fra hane- og hønefamilien. Så noen utklipp har fått glass og ramme, bare for moro skyld!






Egentlig har jeg opplevd en del slike underlige sammentreff i livet, og flere blir det nok...
Noen episoder er glemt, andre har satt dype spor, og glemmes aldri. Alle sammentreffene den siste tida har til og med ført til et eget arkiv på bloggen.

3 kommentarer:

  1. Som "eneste" Rooster i kuven takker jeg for gratulasjonen

    SvarSlett
  2. Hejsan!
    Åhh, så fina teckningar/målningar!/Anja

    SvarSlett
  3. Så morsomt! Du måste ha blivit förvånad. Dali tog en bild av en häst och använde den i en målning, men eftersom Dali var så känd och hans målningar så dyra, blev det skandal og han fick betala mycket till fotografen.

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.