tirsdag 17. november 2009

Kvinner som våger

Kvinner som våger





I dag har jeg vært på en konferanse jeg skulle ønske alle kunne ha fått deltatt på.
Noen flotte kvinner i Østfold og Follo har tatt initiativ til å invitere til en samling der kvinnovasjon sto i sentrum. Salen var fylt til randen av kvinner i sin beste alder. 120 sto på venteliste. Ikke tvil om at tiltaket var ettertraktet. Heldig var jeg som hadde fått plass!
Arrangementet var først og fremst myntet på kvinner som enten er i ferd med å realisere en drøm eller drømmer om, å starte eget foretak.
Jeg var der for å lære mer om å starte for seg sjøl fordi jeg har 13 oppegående jenter i faget ungdomsbedrift som er et programfag til valg i videregående skole.
Programmet var fylt opp med sterkt engasjerte foredragsholder som alle er gründere i en eller annen form. Sist ut i rekka var Lisbeth Larsen trendanalytiker og konsulent hos Jotun. Hun presenterte de "nye" trendene. Jeg setter det i anførselstegn, for trender har tendens til å være tilbakevendende, kanskje i en litt ny vri, men likevel er det noe vi har sett før...
I år skal det være fokus på helse, natur, håndverk, rosemaling, gjenbruk og kvalitet - bare for å nevne noe.
Nå skal trær og blomster inn i stua som dekor på vegger og skap. Rosemalte møbler er topp, og strikking er in.







Men bloggingen har oppslukt meg sånn at maleprosjektene mine har stoppet nesten helt opp, og strikketøyet jeg tok ned fra loftet i våres, er det ikke blitt strikket en maske på. Heldigvis er det sånn at ingen tar det fra meg. Det bare ligger der og venter tålmodig på sin tur...

Den nye feriestilen er "glamping" dvs camping i luksusutgave, gjerne med litt hippi- og sekstitallslook.
Det var da jeg skjønte at jeg virkelig er trendy!
Vi har en gammel oransje combicamp i garasjen, den er gull verd! Og i sommer dro vi sørvestlandet rundt på svigerforeldrene mine sin nostalgiske lille campingvogn (jeg ville være garantert tørt sengetøy, noe luksus måtte det være! Egenltig er jeg campingvognhater!). Altså mer trendige kunne vi ikke bli som turister.



Tror typen kalles polenta eller noe i den retningen. Ikke akkurat samme som maismel, men det likner.
Poletta er navnet!
xxx

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.